Alle berichten van Maurits123

Film van Evert_45!

De film van Evert_45 is vrijdag (3 mei)  in première gegaan in Hilversum en Arnhem.  De film is ook te zien op YouTubekanaal Evert_45 en via kanaal 23 van KPN.

De korte speelfilm is een voortzetting op de vlogserie Evert_45, waarin de 13-jarige Evert door middel van vlogs een kijkje in zijn leven biedt tijdens de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog. Evert_45 bereikte in mei 2017 binnen drie weken 1,4 miljoen Nederlandse jongeren.

De campagne (gemaakt door N=5 in samenwerking met Superhero Cheesecake) werd nationaal en internationaal meermalen bekroond, waaronder negen Lovie Awards en de Grand Prix in de categorie entertainment tijdens het Cannes Lions Festival. Omdat de website met Everts verhaal en filmpjes nog altijd veel bezoek trekt, leek het initiatiefnemer KPN een goed idee om al het beeldmateriaal te verzamelen en opnieuw uit te brengen als film.

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei ondersteunt het project van Evert_45. Directeur Jan van Kooten: ‘Het Nationaal Comité is enthousiast over dit soort vernieuwende manieren waarmee de herinnering aan de Tweede Wereldoorlog onder jongeren wordt bevorderd.’

Zie ook: Dit verhaal blijven we aan onze kinderen vertellen

Evert_45 wint grote prijzen

De vlogserie Evert_45 heeft diverse grote prijzen gewonnen. Zo werd in augustus 2017 bekend dat het bureau N=5 dat de serie heeft bedacht, meerdere Lovie Awards heeft gewonnen. Dit is een prijs voor de beste digitale campagnes. Ze kregen zelfs de titel “Lovie Agency of Year”: in alle berichten over deze eervolle prijs werd Evert_45 genoemd.

In Nederland kreeg de serie zelfs een speciale prijs: de LEffie Award is bedoeld voor innovatieve en gedurfde reclamecampagnes. KPN won de prijs met Evert_45. En in april 2018 werd de ADCN Grand Prix 2018 uitgereikt aan Evert_45.

Op de website van N=5 staat een overzicht van alle prijzen die gewonnen zijn.